Akaishi Mountains, Kodokan a jiné

Zdravím všechny známé i neznámé!

Po delší pauze Vám přináším novinky z ostrůvků pár kilometrů směrem na východ od Čech, Moravy a SLEZSKA!

V uplynulých dvou týdnech jsem svou pozornost zaměřil hlavně na sbírání zkušeností a kontaktů mezi japonskými judisty a trenéry. Za zmínku jistě stojí návštěva budovy, o které se učí každý malý judista ať už je z USA, Peru nebo třeba Ugandy - ano je to Kodokan, místo založení našeho nádherného sportu. V rámci budování studijních přátelství proběhlo setkání výměnných studentů s místními zájemci o výjezd do zahraničí, což byla další příležitost podívat se na svět japonskýma očima. Svůj šestý týden jsem poté zakončil trekem v přenádherných Japonských Alpách, v jejich jižní části - pojďme na to! (doporučuji shlédnout až do konce)

Ať už je člověk více či méně odolný vůči emocím, srdce každého judisty musí povyskočit po vkročení do tohoto svatostánku


Informace ohledně vstupu, možnosti tréninků a programu Vám poskytnou v kanceláři mezinárodního oddělení, kde jsem si také domluvil možnost shlédnutí tréninků dětí pod vedením senseje Mukaie, kam budu pravidelně docházet.


Světoznámé hlavní dojo se nachází v osmém patře budovy, která je kromě muzea juda a knihovny domovem pro různé kanceláře organizačních struktur, kterých mají v Japonsku opravdu hodně. All Japan Judo Federation zastřešuje asociace např. studentů, středních a základních škol, policie nebo obchodních korporací - ano, spousta velkých firem má také své "reprezantace".


Vidět na vlastní oči sochu slavného člověka, který se nesmazatelně zapsal do historie japonského ale i světového sportu, Jigora Kana, bude patřit mezi silné zážitky z tohoto čtyřměsíčního dobrodružství.


Páteční večer vyplnilo setkání nás šesti výměnných studentů se studenty NSSU, kteří se zajímají o pobyt v zemích spřátelených univerzit. Studentské výměny zde nemají příliš tradici, což z mého pohledu souvisí se součástí japonské mentality, která obecně nemá příliš v lásce věci neočekávané či neznámé. 

Skupina studentů, kteří spolu na NSSU tráví různě dlouhé studijní pobyty. Zleva Rodi (Něm.), Yo-Tien (Tchaj-wan), Maren, Michael (Něm.), Nikita a Já (ČR).


Další fotky z Kodokanu a večírku zde:



Ve čtvrtek jsem sbalil krosnu a vyrazil do cca 150 km vzdálených hor, které se svou nadmořskou výškou (kolem 3000 m.n.m.) slibovaly nejen propocené tričko. Japonské Alpy se dělí na tři části, přičemž já jsem zavítal do té jižní.


Plánovaný přechod vybraných vrcholů se spaním na hřebeni začal nekonečným 15 km údolím, po kterém jsem se dostal alespoň pod první kopec.



Další ráno mě čekalo někdy až absurdní pětihodinové stoupání (po čtyřech) prudkým kopcem, které občas zpestřilo okýnko v jinak hustě zalesněném porostu.


Očekávanou odměnou se staly krásný výhledy z vrcholků, terénem připomínající mé oblíbené slovenské Roháče.



Jak už to někdy v horském prostředí bývá, po pár kilometrech dost členitého hřebenu jsem  musel zdolávat úseky, které byly s krosnou celkem oříšek.



Kritických míst přibývalo a po stometrovém škrábání se v ujíždějící suti, jsem bohužel narazil na skalku, kde jsem si to bez pořádného jištění už představit nedokázal.



Po hodinové rozhodování jak dál, tak musel následovat únik do bezpečnějších lokalit. No co, alespoň zbyl čas na meditaci při západu a východu slunce na překrásném vrcholu Mt. Nokogiri (2685 m.n.m.)






Suma sumárum, z části povedený výlet s nenaplněným cílem, během něhož jsem tři dny nepotkal ani živáčka - oni se prostě Japonci budou raději mačkat dole ve městech:)

Fotogalerie z hor, kterou kazí smetí na objektivu, na které jsem přišel až doma, prostě profesionální fotograf!

https://goo.gl/photos/BeGAndjW7hhHauer8

Mějte se tam v té naší kotlině famfárově, myslím na Vás!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Sayounara Nihon!

Korejská mise

Týden druhý